Novell Del 2

Hej!

Nu sitter jag på min svenska lektion och skriver på min Novell.. Tänkte att ni skulle få ett till litet läsprov! :)


Novell


Efter mycket tänkande så forsvann läppstiftet fort ner i hennes ficka. Hon tänkte vad har hon gjort? Det var för sent att lämna tillbaka det för Tina hade dragit henne till kassan för att ingen skulle bli misstänksam. Men Carolina kände att alla blickar var mot henne, det var väldigt stelt inne i affären och hon kände en kall rysning bak i ryggraden. Hon betalade och ville snabbt ut från affären och allas blickar. Men hon kom inte undan ute på gatorna kollade alla på henne. Hon tittade vilt runt sig till Tina frågade vad det var med henne.

-         Ser du inte att alla stirrar på mig? Sa Carolina.

Tina svarade

-         Nej det gör jag inte. För att det inte är någon som kollar på oss, du kan vara lugn!

 

Men det spelade ingen roll om vad Tina sa, Carolina var lika nervös ändå. Dom började röra sig mot tåget för att kunna åka hem. På tåget så tar Carolina ner sin hand i jackfickan och känner den runda lilla hylsan med ett jätte fint rosa läppstift i. Hon tänkte ”det här kommer jag aldrig att kunna använda”.

Tåget stannar, dom hoppar av.

-         Kan jag följa med dig hem? frågade Tina.
Carolina svarade.

-         Nej. Jag kommer till dig sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0